Veelgestelde vragen coronavirus

Hier vindt u een overzicht met veelgestelde vragen. We houden deze lijst zo goed mogelijk up-to-date voor u.

IN HET KORT

  • We zijn telefonisch bereikbaar via T (024) 352 39 11. Tijdens kantoortijden (8.30 tot 17.00 uur) kunt u hier terecht met al uw vragen. Buiten kantoortijden is ons telefoonnummer alleen bereikbaar voor calamiteiten. Wij schakelen u dan automatisch door naar onze meldkamer. U kunt uw vraag ook stellen via welkom@talis.nl of via het contactformulier op deze website.
  • Ons hoofdkantoor aan de Waalbandijk in Nijmegen is van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 12.30 uur geopend. De balie in Wijchen is tijdelijk gesloten.
  • Elke dag legen we de brievenbus bij ons kantoor in Nijmegen, en verwerken we deze post. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via welkom@talis.nl.
  • Afspraken die zijn afgezegd, worden opnieuw ingepland. Hierover wordt u door ons benaderd, u hoeft hiervoor niet zelf contact met ons op te nemen.

REPARATIES
Ik heb een afspraak staan, wat nu?
Wanneer is een reparatie urgent?
Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?
Wat gebeurt er met spoedmeldingen?

ONDERHOUD
Gaat het onderhoud aan mijn woning door?

HUUR OPZEGGEN / NIEUWE WONING
Kan ik mijn huur nog opzeggen?
Gaan bezichtigingen door?
Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?
Hoe zit het met het toewijzen van woningen?

HUURBETALING
Door het wegvallen van mijn inkomen als gevolg van het Coronavirus, voorzie ik problemen met mijn huurbetaling. Wat moet ik doen?

GEBOUWEN WAAR ZORG GEGEVEN WORDT
Ik woon in een gebouw waar veel zorg gegeven wordt. Welke regels gelden hier?

LEEFBAARHEID
Ik heb overlast. Wat nu?
Ik heb hulp nodig in deze corona-tijd

 

REPARATIES

Ik heb een afspraak staan, wat nu?
Afspraken gaan door. Als u in een risicogroep valt en langsgaan niet noodzakelijk is, dan zoeken we naar een oplossing. Bijvoorbeeld de afspraak verzetten.

terug naar boven

Wanneer is een reparatie urgent?
Dit hangt echt af van de situatie en hiervoor zijn richtlijnen opgesteld. Onze medewerkers volgen deze richtlijnen bij alle reparatieverzoeken.

terug naar boven

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?
Bij gevaarlijke situaties belt u Talis via T (024) 352 39 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

terug naar boven

Wat gebeurt er met spoedmeldingen
Spoedmeldingen lossen we natuurlijk direct op. Neemt u gewoon contact met ons op via T (024) 352 39 11 (ook buiten kantooruren).

terug naar boven

ONDERHOUD

Gaat het onderhoud aan mijn woning door?
Bij onderhoudsprojecten krijgt u informatie van het projectteam. Heeft u eerder al een vraag? Neemt u dan gerust contact met ons op.

terug naar boven

HUUR OPZEGGEN / NIEUWE WONING

Kan ik mijn huur nog opzeggen?
Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier op onze site.

terug naar boven

Gaan bezichtigingen door?
Bezichtigingen worden in aangepaste vorm gedaan door onze verhuurconsulenten. Daarbij nemen zij in ieder geval de volgende maatregelen:

  • Ze houden anderhalve meter afstand tot u
  • Ze schudden geen handen
  • Ze wassen hun handen voor en na de afspraak
  • Ze niezen en hoesten in hun elleboog
  • Bij gebruik van een lift gaat u één voor één de lift in, dus nooit samen.

terug naar boven

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?
Ja, we sluiten nieuwe huurovereenkomsten af. In ieder geval de huurovereenkomsten die al gepland zijn. Als u gezondheidsklachten heeft, dan vragen wij u dit vooraf te melden. We maken dan een andere afspraak.

Tijdens de afspraken nemen onze medewerkers de volgende maatregelen:

  • Ze houden anderhalve meter afstand tot u
  • Ze schudden geen handen
  • Ze wassen hun handen voor en na de afspraak
  • Ze niezen en hoesten in hun elleboog.

terug naar boven

Hoe zit het met het toewijzen van woningen?
We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van Entree en Talis.

terug naar boven


HUURBETALING

Door het wegvallen van mijn inkomen als gevolg van het coronavirus, voorzie ik problemen met mijn huurbetaling. Wat moet ik doen?
Neem contact met ons op, zodat wij uw situatie kunnen bespreken om samen tot een oplossing te komen. Dit kan via  huurincasso@talis.nl of T (024) 352 39 11.

terug naar boven

GEBOUWEN WAAR ZORG GEGEVEN WORDT

Ik woon in een gebouw waar veel zorg gegeven wordt. Welke regels gelden hier?
Ouderenzorgorganisaties waar wij mee samenwerken sluiten in verpleeg- en zorgcomplexen hun deuren voor bezoekers, vanwege coronamaatregelen. In overleg met zorgorganisaties is besloten dat deze regel ook geldt voor de bewoners van een aantal gemengde woongebouwen. In deze gebouwen wonen naast huurders met zorg ook andere huurders. Zo wordt er alles aan gedaan om zowel de kwetsbare oudere cliënten als de zo onmisbare zorgmedewerkers te beschermen tegen besmetting. De afspraken zijn nu gemaakt bij de Pas en de Waaij, bij Hof van de Elst, en bij Rivo Torto. Als dit voor meer gebouwen gaat gelden, krijgen die huurders bericht daarover.

terug naar boven

LEEFBAARHEID

Ik heb overlast. Wat nu?
U kunt uw wijkbeheerder telefonisch bereiken. De naam van uw wijkbeheerder zoekt u hier gemakkelijk op.

terug naar boven

Ik heb hulp nodig in deze corona-tijd
In deze tijd van corona loopt het leven heel anders. Veel mensen zitten alleen thuis. Op dit moment kunnen oudere, zieke en kwetsbare mensen wel wat steun gebruiken.
Heeft u een vraag? Wilt u praten? Heeft u hulp nodig? Of wilt u juist hulp aanbieden?
Kijk hier voor meer informatie:
Nijmegen: www.buurtbemiddelingsterker.nl 
Wijchen: www.buurtbemiddelingwijchen.nl

terug naar boven