Wat betekent dit voor u als huurder?
Talis is gewoon aanspreekpunt voor al uw vragen. Bijvoorbeeld voor reparatieverzoeken, de aanvraag voor zelfaangebrachte voorzieningen, servicekosten, huurbetaling, onderhoud of overlast. Belangrijk is wel dat u weet dat wij een aantal zaken niet zelf kunnen beslissen of uitvoeren. Over onderwerpen die de gemeenschappelijke delen van het gebouw betreffen, beslist de VvE. Hierdoor kan het zijn dat u langer wacht op een beslissing of uitvoering dan bij een gebouw waarvan alleen Talis eigenaar is en zelf kan beslissen.
Huurdersbelangen en VvE’s
Er zijn verschillende manieren waarop u als huurder uw opvattingen over het onderhoud en beheer van het complex kenbaar kunt maken. Bijvoorbeeld door contact op te nemen met Talis, of door u aan te melden voor een bewonerscommissie. De bewonerscommissie behartigt uw belangen bij Talis. Wij behartigen uw (en onze) belangen binnen de VvE. Als er bij u nog geen bewonerscommissie is, kunt u er één oprichten. Informatie hierover kunt u bij Talis krijgen.
Bent u lid van een VvE?
Woont u als eigenaar (koper) in een woongebouw met een VvE? Dan kunt u gebruik maken van ons online dossier voor Eigenaars.
Via https://talis.twinq.nl komt u op de inlogpagina. Na het ingeven van uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt u uw persoonlijke gegevens en de VvE-gegevens raadplegen.
Inloggegevens
Elke eigenaar in een VvE ontvangt automatisch zijn persoonlijke inloggegevens. Heeft u deze niet ontvangen of weet u deze niet meer? Stuur dan een e-mail naar vve-beheer@talis.nl. U ontvangt dan nieuwe inloggegevens.