Servicekosten
Talis brengt servicekosten in rekening. Bijvoorbeeld voor waterverbruik, groenvoorziening of schoonmaakkosten. U betaalt hiervoor maandelijks een voorschot. Elk jaar vergelijken we de door u betaalde voorschotten met de werkelijke kosten. Heeft u te veel betaald? Dan krijgt u geld terug. Betaalde u te weinig? Dan moet u bijbetalen. Elk jaar krijgt u rond juni van ons een overzicht van de afrekening van de servicekosten.
Aanpassen voorschot
Op basis van de afrekening van de servicekosten bekijken we of we uw voorschot moeten aanpassen. Als u veel moet bijbetalen, kan het zijn dat uw voorschot voor het komende jaar omhoog moet. Krijgt u veel geld terug? Dan kan het voorschot voor het komende jaar wat omlaag. Als we uw voorschot aanpassen, krijgt u daarover bericht van ons.
Uitbetaling
Blijkt uit de afrekening van de servicekosten dat u geld terugkrijgt? Dan storten wij dit zo snel mogelijk op uw rekening. Wilt u een ander rekeningnummer doorgeven? Dat kan alleen schriftelijk: per mail of per post.
Warmtekosten
In een aantal complexen (gebouwen) van Talis wordt warmte opgewekt door een collectieve installatie, zogenaamde blokverwarming.
Lees de veelgestelde vragen over de warmtekosten.
Vragen servicekosten of warmtekosten
Heeft u vragen over de afrekening van de servicekosten of over de warmtekosten? Dan kunt u contact met ons opnemen.