Meld de schade eerst bij uw (inboedel)verzekeraar
Dat heeft onder andere als voordeel dat een eventuele schade-uitkering gebaseerd wordt op nieuwwaarde. Dat is het bedrag dat vergoed wordt om nieuwe spullen te kopen. Meestal is dat gelijk aan het aankoopbedrag. Onderaan deze pagina download u de folder over schade aan uw eigendommen en uw woning.
Meer informatie over nieuwwaarde leest u op de website van de consumentenbond
Hier staat duidelijk uitgelegd hoe dit werkt. En hoe verzekeraars met nieuwwaarde omgaat. Bekijk voor meer informatie de pagina van de consumentenbond.
Uw woning verbetert? Denk aan uw huurdersbelang
In uw inboedelverzekering kan u huurdersbelang meeverzekeren. Hiermee zijn verbeteringen en uitbereidingen die u of de vorige bewoner aan de woning deed ook verzekert. Dit zit namelijk niet in de verzekering die Talis heeft voor uw woning. Denk bijvoorbeeld aan een luxere keuken of een veranda. Meer informatie hierover vindt u op de website van de consumentenbond.
Wilt u Talis aansprakelijk stellen voor die schade?
Als u al contact heeft gehad met uw verzekeraar en de schade wordt niet vergoed, dan kunt u ons aansprakelijk stellen. Na uw melding kijken we eerst of we aansprakelijk zijn. Dit duurt vaak langer dan gewenst. Daarnaast baseren wij een eventuele schade-uitkering op de dagwaarde. Dit is het bedrag dat uw spullen waard zijn op het moment van de schade. Dit bedrag wordt steeds minder omdat bijvoorbeeld spullen slijten.
Aansprakelijk stellen kan op deze manieren:
Vul dit schadeformulier in
Of vul dit online formulier in