Gezocht: strategisch adviseur - woordvoerder (32-36 uur)

Ben jij de strategisch adviseur voor onze Raad van Bestuur op het gebied van identiteit, imago en representatie? Kun jij een brug slaan tussen bestuur, organisatie en omgeving? Solliciteer dan direct!

Vacature

Wat ga je doen?
In deze cruciale functie geef je gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur op bestuurlijke een strategische thema’s, die invloed hebben op imago en reputatie van het bestuur en de organisatie. Je analyseert complexe vraagstukken en anticipeert op mogelijke afbreukrisico’s in de communicatie.

Als woordvoerder ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig beheren van onze reputatie. Je reageert snel en adequaat op publiciteit en onverwachte situaties. Je bouwt een strategisch netwerk op met relevante stakeholders en journalisten en weet relevante kwesties binnen de volkshuisvesting onder de aandacht te brengen.

Je werkt nauw samen met het bestuur en adviseert en ondersteunt hen bij hun zichtbaarheid als vertegenwoordigers van Talis. Daarbij help je hen om onze waarden, missie en visie krachtig en authentiek uit te dragen naar verschillende doelgroepen. Je bent intern een belangrijk aanspreekpunt op het gebied van representatie en intensief betrokken bij bestuurlijke zaken die het imago van Talis raken. Je draagt actief bij aan de ontwikkeling van een positieve en herkenbare uitstraling van Talis, zodat we het vertrouwen van onze stakeholders winnen én behouden.

Wie ben jij?
Je bent een ervaren communicatieprofessional met een scherpe strategische blik en diepgaande expertise in imago- en crisismanagement. Als strategisch adviseur en woordvoerder voor het bestuur van Talis ben jij de verbindende factor tussen bestuur, organisatie en externe stakeholders. Timing, sensitiviteit en creativiteit zijn hierbij belangrijk, net als het zicht op maatschappelijke ontwikkelingen, stakeholders en het (bestuurlijk/politieke) krachtenveld.

Je hebt een academisch werk- en denkniveau en minimaal 5 tot 8 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur binnen een politiek-bestuurlijke omgeving. Met jouw omgevingsbewustzijn, sterke analytische vaardigheden en proactieve instelling ben jij uitstekend in staat om complexe situaties te doorzien en daadkrachtig te handelen.

Wat bieden wij?

  • Wij bieden een aanstelling voor 1 jaar met uitzicht op een vaste positie, met een salaris in schaal L (min € 5.181 – max € 7.198 bruto per maand)
  • Een aanstelling voor 32 tot 36 uur per week, afhankelijk van jouw wensen (4 x 9 is mogelijk)
  • (in afstemming) hybride werken waarbij dit goed wordt gefaciliteerd met thuiswerkfaciliteiten zoals een laptop, telefoon, bureau en bureaustoel
  • 8% vakantiegeld, 2% vaste eindejaarsuitkering en 2% kerstgratificatie
  • 189,8 vakantie-uren (bij voltijd) én via ons cafetariasysteem de mogelijkheid om extra uren bij te kopen
  • Reiskostenvergoeding woon-werk & zakelijk
  • Thuiswerkvergoeding ad. € 41 netto per maand
  • Een jaarlijks loopbaanontwikkelbudget waar je zelf invulling aan mag geven
  • De mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en trainingen
  • Een goede pensioenregeling
  • Lekkere koffie in ons Grand Café, verschillende werklocaties, leuke collega’s en een actieve personeelsvereniging

Wie zijn wij?
Talis is één van de grotere woningcorporaties in Gelderland met een lokaal hart. Wij bouwen, verhuren en beheren circa 17.000 woningen in Nijmegen en Wijchen. Bij Talis geloven we dat iedereen recht heeft op een fijn thuis. Daarom zetten we ons elke dag in voor betaalbare woningen en leefbare wijken. We werken samen met bewoners, gemeenten en andere partners om onze gemeenschappen te versterken. We zijn een organisatie waar je echt iets kunt betekenen. Je krijgt de kans om je talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een positieve verandering.

Nieuwsgierig geworden? Lees hier meer over onze organisatie!

Sollicitatieprocedure
Ben jij het talent dat wij zoeken en ben je geïnteresseerd? Stuur dan je motivatiebrief en curriculum vitae vóór 14 november aanstaande naar vacature@talis.nl. De gesprekken vinden plaats op maandag 18 november tussen 9.00 en 12.00 uur. Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Anneke Hers (bestuurssecretaris) via 06-25 46 78 07.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.