Enthousiaste communicatieadviseur gezocht! (32-36 uur per week)

Begrijp jij de kracht van duidelijke communicatie? Weet jij complexe informatie te vertalen naar een heldere boodschap? Spreek jij de taal van onze doelgroepen en wil je een bijdrage leveren aan betaalbaar wonen voor iedereen? Lees dan verder!

We zoeken een gedreven communicatieadviseur met een frisse blik en daadkracht. Iemand die begrijpt hoe je diverse doelgroepen bereikt én enthousiasmeert. Je bent betrokken, samenwerkend en innovatief en weet hoe je ideeën tot leven brengt. Je voelt je thuis in een organisatie met een lokaal hart en vindt het belangrijk om dicht bij onze huurders te staan. Bij Talis krijg je veel vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen ideeën uit te voeren en écht impact te maken.

Vacature

Wat wij bieden is:

  • een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • een functie van 32 – 36 uur per week;
  • een salaris in schaal I van de cao woondiensten (min. € 4.088 – max € 5.376), afhankelijk van jouw werkervaring;
  • hybride werken en een thuiswerkvergoeding. Dit wordt goed gefaciliteerd met thuiswerkfaciliteiten zoals een laptop, mobiele telefoon en een thuiswerkplek;
  • 8% vakantiegeld, 2% kerstgratificatie en 2% eindejaarsuitkering;
  • voldoende verlofuren om jezelf op te laden én via ons cafetariasysteem de mogelijkheid om extra uren bij te kopen;
  • een passende reiskostenvergoeding;
  • een persoonlijk jaarlijks loopbaanontwikkelbudget waar je zelf invulling aan mag geven;
  • mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en trainingen;
  • een sportvergoeding;
  • goede pensioenregeling;
  • lekkere koffie in ons Grand Café, verschillende werklocaties, leuke collega’s en een actieve personeelsvereniging.

Wat ga je doen?
In deze dynamische en uitdagende functie adviseer je collega’s op verschillende niveaus. Daarnaast pak je diverse communicatietaken en interne projecten op, wat voor veel afwisseling zorgt in je werk. Je speelt een rol bij de communicatie rondom nieuwbouwprojecten en de communicatie met huurders.

  • Je adviseert in de aanpak van interne en externe communicatie en coördineert de uitvoering hiervan. Daarbij heb je oog voor de menselijke maat in elk verhaal.
  • Je adviseert collega’s en managers pro-actief over communicatievraagstukken en draagt bij aan het oplossen en voorkomen van issues.
  • Je verzorgt zelf de online corporate middelen, zoals onze website en de socials.
  • Je houd je bezig met mediamonitoring, content creatie, ontwerpen in Canva, intranetberichten, ad hoc vraagstukken, huurdersbrieven en brochures.
  • Je stuurt externe bureaus aan als dat nodig is.
  • Je hebt oog voor wat er speelt in de organisatie en in de maatschappij, en daar houd je in je aanpak rekening mee.

Wie ben jij?
Je bent een ervaren communicatieprofessional met een passie voor het vak. Je schrijft makkelijk en bent een goede sparringpartner voor diverse niveaus in de organisatie. Tevens ben je een verbinder en weet hoe je draagvlak kunt creëren voor je plannen. Je werkt graag samen met collega’s en samenwerkingspartners om gezamenlijke doelen te bereiken. Wat breng je nog meer mee?

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding in communicatie of een ander relevant vakgebied.
  • Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Een proactieve, flexibele en resultaatgerichte houding.
  • Het vermogen om structuur aan te brengen en het overzicht te bewaren bij meerdere projecten.
  • Je durft gevraagd én ongevraagd advies te geven.
  • Je schrijft helder en toegankelijk en zorgt ervoor dat jouw boodschap bij de doelgroep landt.

Ervaring in de corporatiesector, de vastgoedwereld of het maatschappelijke veld is een pré, maar geen vereiste. We zijn vooral benieuwd naar jouw drive en talent om bij te dragen aan maatschappelijke thema’s die ons allemaal aangaan.

Wie is ‘team communicatie’?
Bij Talis speelt communicatie een sleutelrol in het realiseren van onze strategische doelen. Het team Communicatie, waar jij onderdeel van wordt, bestaat uit vijf collega’s. Wij zijn verantwoordelijk voor het informeren, verbinden en het bouwen aan onze reputatie, zowel intern als extern. We laten zien wat we doen, onderhouden contact met huurders en ondersteunen projecten binnen de organisatie.

Het team valt onder Advies & Ondersteuning, een afdeling waar diverse disciplines samenwerken. Komend jaar werken we aan een nieuwe balans binnen het team Communicatie, wat kan betekenen dat rollen en taken anders worden ingevuld. Als jij in die nieuwe samenstelling past, verlengen we na je jaarcontract graag jouw overeenkomst.

Wie is Talis?
De dynamiek binnen de corporatiesector is groot. Als sector spelen we een belangrijke rol in het realiseren van betaalbare woningen en krijgen daardoor veel publieke aandacht. Talis is een grote woningcorporatie in Gelderland. Naast de verhuur van bijna 17.000 woningen in Nijmegen en Wijchen zijn we actief op het gebied van projectontwikkeling en de verkoop van woningen. Een fijne, betaalbare woning en woningomgeving is een basisbehoefte. We zorgen voor passende, betaalbare en toekomstbestendige woningen in goed functionerende wijken. We werken daarbij samen met maatschappelijke organisaties, zoals zorg- en welzijnsinstellingen, gemeenten én natuurlijk de bewoners zelf. Ben je benieuwd naar ons? Lees hier dan meer!

Sollicitatieprocedure
Wil je meer informatie over de functie, neem dan contact op met
Jolijn Meulepas, communicatieadviseur, (024) 352 3479.

Ben jij de collega dat wij zoeken? Stuur dan je motivatiebrief en CV voor 14 februari naar Thijs Grijpma, manager A&O ai, via vacature@talis.nl.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 20 februari in de ochtend. Houd hier alvast rekening mee in je agenda. De vervolggesprekken vinden plaats op maandag 24 februari tussen 15:00 en 17:00 uur.

We houden de werving liever in eigen handen!