Coronavirus: richtlijnen en uw veelgestelde vragen (FAQ)

Hier vindt u een overzicht met veelgestelde vragen. We houden deze lijst zo goed mogelijk up-to-date voor u.

In het kort

  • We zijn telefonisch bereikbaar via T (024) 352 39 11. Tijdens kantoortijden (8.30 tot 17.00 uur) kunt u hier terecht met al uw vragen. Buiten kantoortijden is ons telefoonnummer alleen bereikbaar voor calamiteiten. Wij schakelen u dan automatisch door naar onze meldkamer. U kunt uw vraag ook stellen via welkom@talis.nl of via het contactformulier op deze website.
  • Ons hoofdkantoor aan de Waalbandijk in Nijmegen is van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 12.30 uur geopend voor dringende vragen. De balie in Wijchen is alleen op  donderdagochtend open. Let op: we werken in Wijchen alleen op afspraak!
  • Elke dag legen we de brievenbus bij ons kantoor in Nijmegen, en verwerken we deze post. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via welkom@talis.nl.

Reparaties

Ik heb een afspraak staan, wat nu?

Afspraken gaan door. Als u in een risicogroep valt en langsgaan niet noodzakelijk is, dan zoeken we naar een oplossing. Bijvoorbeeld de afspraak verzetten.

Wanneer is een reparatie urgent?

Dit hangt echt af van de situatie en hiervoor zijn richtlijnen opgesteld. Onze medewerkers volgen deze richtlijnen bij alle reparatieverzoeken.

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u Talis via T (024) 352 39 11. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

Wat gebeurt er met spoedmeldingen

Spoedmeldingen lossen we natuurlijk direct op. Neemt u gewoon contact met ons op via T (024) 352 39 11 (ook buiten kantooruren).

Onderhoud

Gaat het onderhoud aan mijn woning door?

Bij onderhoudsprojecten krijgt u informatie van het projectteam. Heeft u eerder al een vraag? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Huur opzeggen/nieuwe woning

Kan ik mijn huur nog opzeggen?

Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier op onze site.

Gaan bezichtigingen door?

Bezichtigingen worden in aangepaste vorm gedaan door onze verhuurconsulenten. Daarbij nemen zij in ieder geval de volgende maatregelen:

  • Ze houden anderhalve meter afstand tot u
  • Ze schudden geen handen
  • Ze wassen hun handen voor en na de afspraak
  • Ze niezen en hoesten in hun elleboog
  • Bij gebruik van een lift gaat u één voor één de lift in, dus nooit samen.
Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?

Ja, we sluiten nieuwe huurovereenkomsten af. In ieder geval de huurovereenkomsten die al gepland zijn. Als u gezondheidsklachten heeft, dan vragen wij u dit vooraf te melden. We maken dan een andere afspraak.

Tijdens de afspraken nemen onze medewerkers de volgende maatregelen:

  • Ze houden anderhalve meter afstand tot u
  • Ze schudden geen handen
  • Ze wassen hun handen voor en na de afspraak
  • Ze niezen en hoesten in hun elleboog.
Hoe zit het met het toewijzen van woningen?

We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van Entree en Talis.

Huurbetaling

Door het wegvallen van mijn inkomen als gevolg van het coronavirus, voorzie ik problemen met mijn huurbetaling. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op, zodat wij uw situatie kunnen bespreken om samen tot een oplossing te komen. Dit kan via  huurincasso@talis.nl of T (024) 352 39 11.

Gebouwen waar zorg gegeven wordt

Ik woon in een gebouw waar veel zorg gegeven wordt. Welke regels gelden hier?

In overleg met zorgorganisaties maken wij hier afspraken over. Wij volgen hier de zorgorganisaties, waarbij de veiligheid van de bewoners en het zorgpersoneel centraal staat.

Leefbaarheid

Ik heb overlast. Wat nu?

Wonen in een schone, rustige en veilige omgeving is een belangrijke voorwaarde om je thuis te kunnen voelen. Helaas is dat niet altijd vanzelfsprekend en zeker nu niet. Grote maar ook kleine dagelijkse ergernissen kunnen uw woonplezier behoorlijk verpesten. Ervaart u overlast? Dan leest u hier wat u daaraan kunt doen.

Ik heb hulp nodig in deze corona-tijd

In deze tijd van corona loopt het leven heel anders. Veel mensen zitten alleen thuis. Op dit moment kunnen oudere, zieke en kwetsbare mensen wel wat steun gebruiken.
Heeft u een vraag? Wilt u praten? Heeft u hulp nodig? Of wilt u juist hulp aanbieden?
Kijk hier voor meer informatie:
Nijmegen: www.buurtbemiddelingsterker.nl 
Wijchen: www.buurtbemiddelingwijchen.nl